بوتيك بازاريابي
۱۰ نكته مهم براي بازاريابي محتوايي موثر
بهتر است بدانيد امروزه بيش از 86 درصد كسب و كارهاي اينترنتي از بوتيك بازاريابي براي بهبود رتبه سايت خود استفاده ميكنند. يكي از فاكتورهايي كه به كمك آن ميتوانيد در موتورهاي جستجو جايگاه بهتري براي سايت خود بگيريد، توليد محتواي غيركپي و با كيفيتي است كه نياز كاربران را برطرف كند. هر چه محتواي توليد شده يونيك باشد سريعتر به جايگاههاي برتر ميرسيد. در ادامه مطلب از وبسايت اكرم برنجي شما را با نكات مهم بازاريابي محتوايي آشنا ميكنيم.
بازاريابي محتوايي موثر چيست؟
به فرآيند توليد و توزيع محتواي ارزشمند، مرتبط و پايدار كه هدف آن جذب و نگهداري مخاطبان مشخص و در نهايت تبديل آنها به مشتريان وفادار است را بازاريابي محتوايي موثر ميگويند. اين نوع بازاريابي بر ايجاد محتواي آموزشي، سرگرمكننده يا الهامبخش تمركز دارد كه نه تنها نيازها و خواستههاي مخاطب را برآورده كند؛ بلكه به برند اعتبار و شناخت بيشتري نيز ببخشد.
هدف از بازاريابي محتوا چيست؟
بهطوركلي هدف از بازاريابي محتوا جذب مشتريان جديد و حفظ مشتريان قبلي است كه اين امر با يك برنامهريزي دقيق و توليد محتواي با ارزش با در نظر گرفتن اين نكات تحقق پيدا خواهد كرد.
مخاطبان هدف خود را شناسايي و باتوجهبه آن محتوا توليد كنيد.
در نظر بگيريد كه محتواي توليد شده براي مخاطب شما چه سودي خواهد داشت و كدام نياز آنها را حل ميكند.
چگونه ميتوان يك محتواي منحصر به فرد توليد كرد؟
۱۰ نكته مهم براي بازاريابي محتوايي موثر
بعضي از جنبههاي بازاريابي محتوا صرفاً اقدامات بازاريابي خوبي هستند. مانند ايجاد يك مقصد نهايي يا هدف، شناسايي جامعه هدف خود، برنامهريزي استراتژي، تصميمگيري اينكه كجا بازاريابي يا منتشر كنيد و بر نتايجتان نظارت داشته باشيد. برخي ديگر بيشتر به بازاريابي محتوا اختصاص دارند. اينجا 10 نكته كليدي براي بازاريابي محتوايي موثر وجود دارد كه بايد در ذهن داشته باشيد.
1. بازاريابي محتواي موفق بايد بينقص باشد
بازاريابي محتوا چيز جديدي نيست؛ بنابراين مردم در حال حاضر مطالب زيادي براي انتخاب كردن در حوزه آنلاين و آفلاين دارند. براي جلب و حفظ توجه آنها، محتوا بايد واقعاً برجسته باشد؛ بنابراين هدف خود را بالا در نظر بگيريد.
2. اجتماعي باشيد و خوب صحبت كنيد
بازاريابي محتوايي موثر روابط و اجتماعهايي ايجاد ميكند، پس اجتماعي باشيد. سوالات و نظرات – چه خوب و چه بد – كه افراد براي شما در شبكههاي اجتماعي ميگذارند را تصديق و هضم كنيد. تلاشي كه دنبالكنندگان شما براي به اشتراك گذاشتن محتواي شما انجام ميدهند را با به اشتراكگذاري مطالب آنها جبران كنيد.
3. مخاطبانتان را تشويق به عمل كنيد
بازاريابي محتوا بايد به مخاطبان شما اطلاعرساني و آنها را سرگرم كند. ولي در نهايت، شما ميخواهيد كه كالا يا خدماتتان را بفروشيد. اگر محتواي شما شامل يك فراخوان براي اقدام، همانند ” اين ويديو را تماشا كن” يا ” اين فرم را پر كنيد” باشد، احتمالا پاسخ مشتري را دريافت ميكنيد. اگر مخاطبانتان بتوانند با محتواي شما تعامل داشته باشند، به احتمال زياد آن را به خاطر خواهند آورد.
4. محتواي موفق، محتواي متناسب با جامعه هدف شماست
اگر درك روشني از كساني كه جامعه هدف شما را تشكيل ميدهند نداشته باشيد، محتواي شما جهت و تمركز كمي خواهد داشت. از شخصيتها براي شناسايي گروه خاصي كه مورد هدف قرار ميدهيد، استفاده و محتواي خود را بهينه كنيد تا به نيازهاي مشخص آنها پاسخ دهد، مستقيماً با آنها صحبت كند و از طريق كانالها و در قالبهايي كه برايشان بهتر است، ارائه شود.
5. بازاريابي محتوايي موثر؛ محتواي عالي يك هويت قوي دارد
انتظارات مردم را بسازيد تا بدانند چه چيزي در راه است. به محتوايتان رويكرد، لحن و ظاهر يكپارچه و باثباتي بدهيد، روي موضوعي كلي يا يك قالب تمركز كنيد كه توجه مداوم مردم را به شما جلب كند.
6. كانالهاي خود را عاقلانه انتخاب كنيد
در مبحث بازاريابي محتوايي موثر كانالهايي كه مخاطبان شما بيشتر استفاده ميكنند، شناسايي كنيد و آنها را مورد هدف قرار دهيد. پيدا كنيد به كجا ميروند – آنلاين و آفلاين – و آنجا حضور داشته باشيد! مخاطبانتان را با محتوايتان غرق نكنيد. آن را در “بخشهايي” كه مناسب كانال مورد استفادهتان است، عرضه كنيد.
برچسب: ،
ادامه مطلب